ELSA Speak Tuyển Dụng Thực Tập Sinh Customer Care Operations Part-time/Full-time

ELSA là một startup về công nghệ giáo dục được thành lập từ năm 2015 bởi Văn Đinh Hồng Vũ - người phụ nữ truyền cảm hứng với câu chuyện từ bỏ vị trí tại các tập đoàn lớn tới hành trình theo đuổi đam mê và Tiến sĩ người Bồ Đào Nha Xavier Anguera - một chuyên gia về công nghệ nhận diện giọng nói. Từng được Forbes nhắc đến trong danh sách 4 công ty sử dụng AI thay đổi thế giới, với tiềm năng và sự phát triển nhanh chóng của mình, ELSA đã nhận được sự đầu tư từ nhiều nhà đầu tư trên thế giới, đặc biệt ELSA là startup Việt đầu tiên được Google đầu tư. Với công nghệ Trí Tuệ Nhân Tạo (AI), ELSA Speak là ứng dụng giúp mọi người học nói tiếng Anh có khả năng nhận diện giọng nói và sửa lỗi phát âm chính xác từng âm tiết. Hiện tại, ELSA đã có hơn 13 triệu user ở 101 quốc gia trên khắp thế giới.
Customer Care Operations Intern
Team: Customer Success
We are looking for a fresh, self-motivated individual to join the ELSA Vietnam team as a Customer Care Operations Intern in Ho Chi Minh City. You will act as the primary interface between ELSA and our customers from an operational perspective.
JOB RESPONSIBILITIES:
- Respond to customer queries in a timely and accurate way, via email, chat, and phone
- Identify customer needs and help customers use specific features
- Analyze and report product malfunctions (for example, by testing different scenarios or impersonating users)
- Update our internal databases with information about technical issues and useful discussions with customers
- Share feature requests and effective workarounds with team members
- Follow up with customers to ensure their technical issues are resolved
- Gather customer feedback and share it with our Product, Sales, and Marketing teams
- Ensure the customers are well supported and happy with our service.
- Assist finance team to track revenue for Influencing channel
- Assist Finance to review and work on disputes
- Assist trainer to create a user guide
- Assist finance to send monthly invoices and check payment status from clients
- Other ad-hoc tasks as assigned by the head of the department
KEY REQUIREMENTS
- Experienced in a similar position in startup companies or fast-moving environments (preferred)
- Proficient in using common computer/technology applications
- Have a flexible, resilient, and positive can-do attitude, have initiative, and be proactive in problem-solving beyond the call of duty
- Demonstrate an appropriate sense of urgency for contact response time in the face of the variable workflow.
- Demonstrates effective communication, composure, and professional attitude
- Meticulous, excellent organizational skills, with an ability to prioritize important projects and handle high pressure
- Good command of English
WHAT WE OFFER
- Monthly allowance, ELSA Pro Account during internship
- Flexible working hours
- Company Happy Hour and internal activities
- Working and training with seniors
- Experience the true startup spirit of a fast-growing and well funded Silicon Valley startup
- Opportunities to grow professionally and play a critical role to shape the next stage of our company's growth
- Opportunity to create an impact on the lives of 1.5 billion language learners around the world
TO APPLY
Apply now to maximize your talents and make a real impact! Send your CV with subject [ELSA] Customer Care Operations Intern - Full name to hrvn@elsanow.io