Chương trình mentoring của Quân Đặng
Định hướng và chia sẻ kinh nghiệm nghề nghiệp
Channels & Categories Development Manager
tại Unilever
Xem thêm
Chương trình mentoring
Định hướng và chia sẻ kinh nghiệm nghề nghiệp
Channels & Categories Development Manager
tại Unilever
Nội dung chia sẻ:
Tôi sẽ giúp bạn hiểu môi trường, văn hóa công ty: + Tổng quan về công ty, lĩnh vực, vị trí trên thị trường + Sứ mệnh của công ty, vai trò của công ty trong chuỗi giá trị + Lộ trình thăng tiến, cơ hội nghề nghiệp sau này + Văn hóa công ty + Chính sách đào tạo và phát triển nhân tài Tôi sẽ chia sẻ với với bạn kinh nghiệm làm việc thực tế: + Ý nghĩa của công việc, công việc đóng góp như thế nào cho xã hội + Công việc thực tế tại công ty + Các stakeholder bạn sẽ làm việc cùng (sếp, đồng nghiệp, khách hàng, đối tác, v.v.) + Những điều học hỏi được từ công việc, những điều cần cải thiện để làm việc tốt hơn, các yếu tố dẫn đến thành công trong công việc này Tôi sẽ chia sẻ với bạn kinh nghiệm ứng tuyển: + Các kỳ ứng tuyển trong năm + Những điều cần chuẩn bị trước khi ứng tuyển (chuyên môn, kỹ năng mềm, network, tinh thần, thái độ)
Chủ đề bất kỳ
Mentee là người đưa ra chủ đề buổi cố vấn ...
Xem thêm
Chương trình mentoring
Chủ đề bất kỳ
Mentee là người đưa ra chủ đề buổi cố vấn...
Lời nhắn của mentor:
Anh không hay online trên Mentori, nếu trước buổi meeting 24h mà các em không thấy anh response thì chịu khó gọi hoặc nhắn tin cho a qua sdt 0938792799 để nhắc a nhé. A cám ơn các em, các bạn nhiều.
Giới thiệu bản thân
Trade Marketing, Shopper and Customer Marketing, Go-to-market strategy & Customer management, Brand Building & Development, Consumer Market Insight, Shopper Digital Solution Development & Deployment.
[Industry: FMCG] [Channels: Traditional Trade, Modern Trade, Omni]
Anh không hay online trên Mentori nên nếu trước buổi gặp 24h mà các em, các bạn không thấy hồi âm thì cứ gọi điện thoại hoặc nhắn tin qua 0938792799 để nhắc a nhé,
A cám ơn các em, các bạn.
Kinh nghiệm làm việc
-
Channels & Categories Development Manager
Unilever
Category: Skin Cleansing ( Lifebuoy, Dove, Lux, Hazeline)
Channels: Traditional Trade & Pro
1.Lead the development and implementation of trade category plan for assigned channel:
- Develop customer & shopper insights for assigned channels. Translate insights into business-building opportunities within specific customers/channels;
- Build account/channel-specific trade plans to align with total trade category plan to deliver category/brand objectives. Identify trade spend opportunities and allocate funds for each sector while analyzing risks;
- Match brand objectives with customer/market needs. Work with field sales team to ensure excellence BTL deployment.
- Ensure sales team to execute the most efficient JBP and trade spends;
2.Work out monthly rolling forecast for assigned channel:
- Prepare promotion sell-out volume with attention to market intelligence information& input for brand and build incremental sales volume to meet business ambition;
- Market reaction to fully capture opportunities & derisk from market movement;
3.Co-work with marketing team in launch/ re-launch and consumer promotion & leading BTL activities;
4. Co-work with Shopper Marketing team in developing and executing category/ schematic shopper promotions;
5. Join hands annual and 5-years plan for total trade category for assigned channels.
6. Talent catalyst via coaching, mentoring and build up development roadmap for young talents & team members.04/2021 - Hiện tại -
Shopper Marketing Manager
Unilever
Channels: Hyper Market & Omni platforms
1. Develop customer & shopper insight for assigned channel. Translate into business opportunities with disruptive ideas to win customer/channels plan;
2. Leading in developing, deployment & institutionalization for new shopper digital solutions;
3. Leverage the Unilever’s brands assets and collaborate brands to drive excitement at assigned channels that leads to incremental growth. Collaborate with cross-functional channel teams to accomplish specific channel jobs to be done;
4. Rooted in consumer, shopper, and channel insights, shopper marketing programs designed to create plans that capture full shopper journey and maximizes shopper experience through touchpoints;
5. Manage working process and develop capabilities of agencies with respective programs;
6. Be a channels expert and building channel/shopper marketing capability for cross functions;
7. Talent catalyst via coaching, mentoring and build up development roadmap for young talents & team members.10/2018 - 04/2021 -
Senior Assistant Brand Manager
Marico SEA
Brand Building: X-men For Boss
Bran Development: X-men GO
Channel Champion: E-com
1. Assist in the development of the Brand Marketing Plan by developing an understanding of the drivers of brand growth and brand health and identifying key issues and opportunities;
2. Lead innovation/ activation projects deployment and the integrated activity schedule to ensure consistency with Brand Position;
3. Monitor and evaluate brand performance to recommend, and execute appropriate ways to increase brand equity;
4. Identify solutions and make recommendations to improve effectiveness based on performance monitor;
5. Work closely with agencies (Advertising, Market Research, PR, etc.) to execute flawless brand experiences across touchpoints;
6. Monitor budget spend and provide timely communication to relevant stakeholders on overspend/ cash availability;
7. Partner with different functions (Customer Development, Supply Chain & Finance) for ongoing projects, competitors, budget phasing, media plan tracking.09/2017 - 10/2018 -
Management Trainee
Unilever
Unilever Future Leaders Program (UFLP) is Unilever's largest recruitment program in Vietnam with a roadmap and commitment to become a manager in 3 years.
The program is open to potential new or graduating students who aspire to become future leaders with positive contributions to the community and society, through a variety of exciting and challenging experiences: Experience the real life of people in the countryside, job rotation between departments in the department and international work rotation.
Functions exposed:
1. Sale Field GT: Sales Supervisor
- Incharge of distribution performance by build monthly plan, ensure daily execution, and retailer/distributor engagement to achievement monthly target;
- Performance tracking & evaluation for promotion & sale proposal;
- Building sale capabilities for salesmen;
- Increased & stabilize store coverages.
2. MT field sales: Stores Supervisor BigC
- Ensure flawless BTL deployment in-store to win advantages from competitors;
- Stock & sales monthly management to achieve monthly target;
- Winning visibility and ensure a high level of shopper engagement across the shopping journey;
- Build up relationships between retailers & Unilever;
3. Key Account management: SaiGon Coop - Food and Refreshment categories (Knorr, Lipton, Wall's)
- Manage customer relationship & business performance of assigned accounts to ensure all objectives and target achievement;
- Develop overall business development strategies and plan from input and understanding that align with appropriate channel business plan for total assigned accounts;
- Take the lead in coordinating with internal business support & related functions in order to ensure smooth and efficient operations to support the business growth plan;
- Accomplish all required reports/ feedback to Line Manager on a regular basis in order to update and/ or elevate issues to higher management;
- Enagage with salesteam to deliver aggressive sales growth targets .06/2016 - 09/2017
Quá trình học tập
-
PACE - IPL scholarship 07
Leadership
Học Bổng Lãnh Đạo Khai Phóng
11/2021 - 12/2022 -
Hoa Sen University
Marketing Management
- GPA: 3.6/4.0;
- Top 10 graduated students in Marketing Major.09/2012 - 09/2016
Tên giải thưởng
-
Outstanding Performance Manager - Unilever 2020
12/2020 -
Innovative - Digital Transformation Award
Kỹ năng & chứng chỉ
Fast-Moving Consumer Goods (FMCG)
Market Research
Consumer Goods
Trade Marketing
7 Habits of Highly Effective People
Thứ 5, 10-08-2023
Em đã học được rất nhiều điều ý nghĩa sau buổi cố vấn. Em cảm ơn mentor rất nhiều ạ.
Thứ 7, 24-06-2023
Mentor vô cùng tâm huyết. Em hy vọng sau này còn có thể book lịch với mentor tiếp ạ.
Đánh giá từ Mentee
Chủ nhật, 21-05-2023
Omg gặp anh Quân khiến em tự tin hơn trong giai đoạn bị áp lực bản thân của fresher mới ra trường í. Em rất cảm ơn vì nhận được từ Anh Quân buổi sharing rất tâm huyết cho newbie về mindset và kiến thức trong ngành. Em hy vọng sau này còn có thể book lịch với mentor tiếp ạ.
Chủ nhật, 29-01-2023
Anh Quân chia sẻ rất tâm huyết và vô cùng thân thiện. Hy vọng sau này có thể được anh mentor tiếp ạ. Em cảm ơn anh nhiều.
Thứ 4, 07-12-2022
Em đã học được rất nhiều điều ý nghĩa sau buổi cố vấn. Em cảm ơn mentor rất nhiều ạ.
Thứ 2, 05-12-2022
Em đã học được vô cùng nhiều về kiến thức chuyên ngành và con đường sự nghiệp ạ, những gì anh Quân chia sẻ thật sự rất ý nghĩa và khó tìm được ở ai khác. Em cảm thấy vô cùng biết ơn khi anh đã luôn dành thời gian trò chuyện và giúp đỡ chúng em ạ! Anh Minh Quân 100 điểm ạ!
Thứ 7, 26-11-2022
Em đã học được rất nhiều điều ý nghĩa sau buổi cố vấn. Em cảm ơn mentor rất nhiều ạ.
Thứ 7, 05-11-2022
Anh Quân vô cùng tâm huyết. Em học được rất nhiều về mindset , skill , góc nhìn từ Anh trong Trade lẫn cuộc sống. 100₫ Anh Quân luôn ạ
Chủ nhật, 30-10-2022
Hôm nay em cảm thấy vô cùng may mắn khi được trò chuyện và học hỏi từ anh Minh Quân ạ! Em đã học được rất nhiều điều bổ ích mà ít tìm được ở đâu và em chân thành cảm ơn anh Minh Quân nhiều lắm vì thời gian dành cho em ạ! Em hy vọng sẽ còn được gặp gỡ anh trong tương lai ạ <3
Chủ nhật, 23-10-2022
Em đã học được rất nhiều điều từ những điều căn bản nhất như cách đặt câu hỏi hiệu quả đến định hướng sau này. Anh là người rất thoải mái, tâm huyết và giải đáp hết các thắc mắc của em. Hy vọng sau này em vẫn có thể nhận được cố vấn từ anh ạ.
Thứ 2, 10-10-2022
Anh Quân rất kute và cho mình nhiều lời khuyên bổ ích ^^
Thứ 4, 07-09-2022
Em đã học được rất nhiều điều ý nghĩa sau buổi cố vấn. Em cảm ơn mentor rất nhiều ạ.
Thứ 4, 03-08-2022
Em cảm ơn anh Quân Đặng rất nhiều! Thực sự những chia sẻ của Anh rất quý giá đối với em, chúng đã giúp ích cho em rất nhiều trong việc xác định tư tưởng, định hướng.
Chủ nhật, 31-07-2022
Em cảm ơn anh Quân vì những chia sẻ giúp em hiểu hơn về các cuộc thi MT cũng như bộ máy vận hành của các phòng ban MKT tại MNC ạ!
Chủ nhật, 31-07-2022
Learning great things about marketing skill, mindset and lifestyle. Thanks you so much for being my mentor ❤️