Chương trình mentoring của Quynh Dinh
Định hướng và chia sẻ kinh nghiệm nghề nghiệp
Strategy and Planning Senior Associate
tại Lazada Vietnam
Xem thêm
Chương trình mentoring
Định hướng và chia sẻ kinh nghiệm nghề nghiệp
Strategy and Planning Senior Associate
tại Lazada Vietnam
Nội dung chia sẻ:
Tôi sẽ giúp bạn hiểu môi trường, văn hóa công ty: + Tổng quan về công ty, lĩnh vực, vị trí trên thị trường + Sứ mệnh của công ty, vai trò của công ty trong chuỗi giá trị + Lộ trình thăng tiến, cơ hội nghề nghiệp sau này + Văn hóa công ty + Chính sách đào tạo và phát triển nhân tài Tôi sẽ chia sẻ với với bạn kinh nghiệm làm việc thực tế: + Ý nghĩa của công việc, công việc đóng góp như thế nào cho xã hội + Công việc thực tế tại công ty + Các stakeholder bạn sẽ làm việc cùng (sếp, đồng nghiệp, khách hàng, đối tác, v.v.) + Những điều học hỏi được từ công việc, những điều cần cải thiện để làm việc tốt hơn, các yếu tố dẫn đến thành công trong công việc này Tôi sẽ chia sẻ với bạn kinh nghiệm ứng tuyển: + Các kỳ ứng tuyển trong năm + Những điều cần chuẩn bị trước khi ứng tuyển (chuyên môn, kỹ năng mềm, network, tinh thần, thái độ)
Chủ đề bất kỳ
Mentee là người đưa ra chủ đề buổi cố vấn ...
Xem thêm
Chương trình mentoring
Chủ đề bất kỳ
Mentee là người đưa ra chủ đề buổi cố vấn...
Lời nhắn của mentor:
Nếu bạn đọc profile và thấy mình có kinh nghiệm gì có thể giúp đỡ, hãy chủ động viết vấn đề để mình …
Giới thiệu bản thân
Strategy and Planning Senior Associate at Lazada Vietnam
Kinh nghiệm làm việc
-
Strategy and Planning Senior Associate
Lazada Vietnam
*Strategy and Planning Senior Associate (Jun 2022 - Present)
*Strategy and Planning Associate (Dec 2020 - Jun 2022)
- Working closely with category & business leaders to review performances, analyze key impacting factors & deep dive potential areas for growth
- Building, developing, and maintaining automated dashboards for performance tracking & analysis serving categories’ demand
- Monitoring data quality to ensure data sources are reliable and relevant for the team’s purposes
- Working closely with Business Intelligence Team in building structured layered tables, setting up metrics reflecting business strategy and monitoring performance
- Ad-hoc reporting, data analysis for optimization
*Management Associate (May 2019 - Dec 2020)
- Marketing Solution Management
+ Coordinating with Commercial team and Marketing solution managers to provide marketing services for brands on the platform
+ Training and boarding brands with Marketing solution tools & Lazada onsite packages
+ Coordinate and work with the category management teams on brand campaigns & performance
+ Conduct data analysis and reporting on brand performance and Lazada platform insights
+ Automating brands’ data extraction process in terms of marketing partners
- Customer care PMO:
+ Supporting project managers to improve both customer experience and operation efficiency
+ Performing User Acceptance Test (UAT) and overseeing the rollout of features, which requires right communication and close coordination with developer and operation teams05/2019 - Hiện tại -
Customer Service Executive
Avery Dennison
- Managed 30 factories in terms of order processing and handling customers’ complaints.
- Ensured the enquiries and requests are addressed in a timely manner.
- Coordinated with Sales team and Product team to ensure the product quality and customers’ requirements were met
- Shared with team members on new product, system knowledge to enhance customer experience.04/2017 - 01/2019
Quá trình học tập
-
Foreign Trade University
International Business
09/2013 - 09/2017
Hoạt động ngoại khóa
-
AIESEC
Global volunteer
01/2019 - 02/2019
Kỹ năng & chứng chỉ
IELTS
7.5