Chương trình mentoring của Huong, Vo Linh
Định hướng và chia sẻ kinh nghiệm nghề nghiệp
Former Marketing Manager
tại Gojek Vietnam
Xem thêm
Chương trình mentoring
Định hướng và chia sẻ kinh nghiệm nghề nghiệp
Former Marketing Manager
tại Gojek Vietnam
Nội dung chia sẻ:
Tôi sẽ giúp bạn hiểu môi trường, văn hóa công ty: + Tổng quan về công ty, lĩnh vực, vị trí trên thị trường + Sứ mệnh của công ty, vai trò của công ty trong chuỗi giá trị + Lộ trình thăng tiến, cơ hội nghề nghiệp sau này + Văn hóa công ty + Chính sách đào tạo và phát triển nhân tài Tôi sẽ chia sẻ với với bạn kinh nghiệm làm việc thực tế: + Ý nghĩa của công việc, công việc đóng góp như thế nào cho xã hội + Công việc thực tế tại công ty + Các stakeholder bạn sẽ làm việc cùng (sếp, đồng nghiệp, khách hàng, đối tác, v.v.) + Những điều học hỏi được từ công việc, những điều cần cải thiện để làm việc tốt hơn, các yếu tố dẫn đến thành công trong công việc này Tôi sẽ chia sẻ với bạn kinh nghiệm ứng tuyển: + Các kỳ ứng tuyển trong năm + Những điều cần chuẩn bị trước khi ứng tuyển (chuyên môn, kỹ năng mềm, network, tinh thần, thái độ)
Chủ đề bất kỳ
Mentee là người đưa ra chủ đề buổi cố vấn ...
Xem thêm
Chương trình mentoring
Chủ đề bất kỳ
Mentee là người đưa ra chủ đề buổi cố vấn...
Lời nhắn của mentor:
Nếu bạn đọc profile và thấy mình có kinh nghiệm gì có thể giúp đỡ, hãy chủ động viết vấn đề để mình …
Giới thiệu bản thân
A marketer also a learner who is always curious about consumer truths & passionate with innovation, making things happen. Along my journey, I've got the chances to work the big companies which have strong background of innovation (Vinamilk, Danone Nutricia) and contributed to new product launches or product revamp.
I believe in creativity & collaboration, always acting as a supporter for team goals while getting to my personal development.
Happy to be here and share something helpful with you.
Kinh nghiệm làm việc
-
Growth Marketing Manager, Consultancy.
Consultancy Agent
03/2023 - Hiện tại -
Brand Marketing Manager
Gojek Vietnam
- Leading Marketing Strategy (Branding building, Media Investment & Partnership) for GoTransport VN, including GoRide & GoCar.
- Achievement:
. Successfully launched GoCar Protect in Nov2021 (HCM) - Jan2022 (HAN)
. Awarded the Gojek's Go-Getter Of The Year 2021.03/2021 - 11/2022 -
Marketing Project Manager
Danone
1. Leading Innovation projects (Early life & Advanced medical nutrition) to accelerate VN full portfolio:
- Work with regional x-function teams to build Business Case, Risk Assessment, Logistics & Pricing & Commercial Plan for launching
- Successfully launched new baby milk power (Aptakid, Aptamil range) sourced from New Zealand in 5 months
2. Managing brand communication campaigns (digital-led campaigns) & all stakeholders in VN
- Managing all brand properties ensure brand development healthy & create brand word of mouth.
- Well-performed awareness campaign in 1st year of communication launch, successfully built brand keyword “Aptamil – Ready & Resilient”.
3. Managing ecommerce enabler to plan & deploy big online sale campaigns & build Joint Business Plan for next year (logistics, promotion plan, deployment, sale & traffics KPIs tracking, report).
- Revamp ecommerce sites with full brand image & achieved 109% sale target.09/2019 - 11/2020 -
Assistant Brand Manager
VINAMILK - Vietnam Dairy Products Joint Stock Company
1. Understanding consumer insights and market trends to initiate product concept, communication concepts and communication action plans, which were highly supported by consumer in FGD.
2. Managing new product development process: working with x-functions to develop formula, packaging, managing P/L, production, ship-to-trade
- Successfully initiated gifted box for Sure Prevent, which created new process for following brand.
- Renewed Sure Prevent from formulate to packaging for segment upgrade.
3. Leading consumer promotion monthly, budget tracking to provide timely communication to relevant stakeholders on overspend/cash availability.
4. Managing agencies (Advertising, Digital, Detailing Ads, PR…) to execute build TVC tag-on, Digital assets, HCP Detailing Ads, POSM.
5. Leading annual BTL activities to activate brand image and directly push sales:
- 20-30 consumer events 500-3000 participants, nationwide, to educate about adult nutrition; specialized nutrition events annually to reach nutrition experts.06/2018 - 08/2019 -
Assistant Brand Manager
Rohto-Mentholatum Limited
1. Support Brand manager to initiate new ideas for product development.
2. Managing stakeholders (Advertising, Digital, PR…) to develop creative ideas for brand communication & supervising campaign deployment:
- 1st launched viral clips to renew brand skin (Miracle Apo) from teenager image to strong & dynamic image.
- Monitoring budgets spent and provide timely communication to relevant stakeholders on overspend / cash availability,06/2017 - 05/2018
Quá trình học tập
-
Đại học Ngoại Thương HCM - FTU2
International Economy
08/2012 - 12/2015
Tên giải thưởng
-
Marketing Interactive - Finalists, Best Covid-19 Response, MOB-EX AWARD 2022 in Asia & ANZ.
08/2022 -
Employee of the year - Goal Getter 2021
12/2021 -
Top 7 Practicioner in Vietnam Young Spikes 2016 - Digital Category
09/2016
Kỹ năng & chứng chỉ
Brand Master Planning
Mini MBA of Business Administration by Harvard Business Publishing x CBI Vietnam
Finance for Non-Finance Manager
Thứ 7, 23-03-2024
Em cảm ơn những chia sẻ của chị. Chị cho em một nguồn năng lượng tích cực và một định hướng rõ ràng về những điều mình nên cân nhắc làm trong công việc. Được gặp chị hôm nay là một điều may mắn với em. Mong được gặp chị trong tương lai ạ.