#

Trịnh Xuân Mai

fMENTORING

Category (Trade MKT) Manager tại Nestlé

1 mentee
1 h
5.0/5
1

Chương trình mentoring của Trịnh Xuân Mai

Giới thiệu bản thân

- 6 years in Sales and Marketing functions, expertise in Trade Marketing of multination corporates, covering multi-channels Traditional trade, Modern trade, HoReCa in FMCG
- Expert in data analysis using different resources such as internal data and market research agencies.
- Experience in planning and deploying Omni-Channel strategy including launching plan, promotion, visibility and activation
- Responsible for multi project management, including annual budget of USD 1 million, function’s P&L and project ROI control
- Proficiency in preparing proposal and business review presentations for Management Board or business partners

Kinh nghiệm làm việc

  • Category (Trade MKT) Manager

    Nestlé

    Manage total MILO - including powder and ready-to-drink - in all channels

    11/2021 - Hiện tại
  • Trade Marketing Manager

    Masan Consumer Holdings

    Beverages - Nationwide - All Channels (GT - MT)

    01/2020 - 11/2021
  • Modern Trade Assistant Manager

    Philip Morris International

    - Directly contact with Key account partners of Convenience stores Nationwide (e.g. Circle K, 7-eleven, Vinmart, Familymart…) to agree on each partner’s KPI and incentive. Conduct monthly meeting to keep tract on their performance and ensure that they would achieve joint business targets.
    - Managed trade activities for Modern Trade channel including sell in and off-take programs
    - Customize POSM design to follow Key account outlet layout’s and Brand team’s requirements, manage production, logistics and maintenance at each designated outlet. For each brand cycle campaign, develop Key visuals to maintain consistent product message through all visibility items, following Brand team’s guideline.

    04/2019 - 12/2019

Quá trình học tập

  • Foreign Trade University

    International Finance

    10/2010 - 10/2014

Hoạt động ngoại khóa

  • Action Club - FTU

    Member of Finance Department

    - Lead the event “CV trong thời đại số”
    - Be responsible for marketing of event “Workshop – Break the Barriers”

    10/2010 - 03/2011

Kỹ năng & chứng chỉ

Trade Marketing

Strategic Planning

IELTS 7.5

Thứ 5, 01-12-2022

Em đã học được rất nhiều điều ý nghĩa sau buổi cố vấn về việc đánh giá các yếu tố để đánh giá một chương trình có thành công hay không cũng như nhiều cách khác nhau để phân tích của mình rõ ràng hơn. Em cảm ơn Chị Mai rất nhiều ạ. Mong buổi meeting tới với chị sẽ là buổi sharing về thành quả của mình

Đánh giá từ Mentee

Giang Huyền
Regional Assistant Trade Marketing Manager tại Coca Cola Việt Nam

Có thể bạn quan tâm