Chương trình mentoring của Dao Chi Doan
Định hướng và chia sẻ kinh nghiệm nghề nghiệp
Brand Manager
tại Be Group
Xem thêm
Chương trình mentoring
Định hướng và chia sẻ kinh nghiệm nghề nghiệp
Brand Manager
tại Be Group
Nội dung chia sẻ:
Tôi sẽ giúp bạn hiểu môi trường, văn hóa công ty: + Tổng quan về công ty, lĩnh vực, vị trí trên thị trường + Sứ mệnh của công ty, vai trò của công ty trong chuỗi giá trị + Lộ trình thăng tiến, cơ hội nghề nghiệp sau này + Văn hóa công ty + Chính sách đào tạo và phát triển nhân tài Tôi sẽ chia sẻ với với bạn kinh nghiệm làm việc thực tế: + Ý nghĩa của công việc, công việc đóng góp như thế nào cho xã hội + Công việc thực tế tại công ty + Các stakeholder bạn sẽ làm việc cùng (sếp, đồng nghiệp, khách hàng, đối tác, v.v.) + Những điều học hỏi được từ công việc, những điều cần cải thiện để làm việc tốt hơn, các yếu tố dẫn đến thành công trong công việc này Tôi sẽ chia sẻ với bạn kinh nghiệm ứng tuyển: + Các kỳ ứng tuyển trong năm + Những điều cần chuẩn bị trước khi ứng tuyển (chuyên môn, kỹ năng mềm, network, tinh thần, thái độ)
Chủ đề bất kỳ
Mentee là người đưa ra chủ đề buổi cố vấn ...
Xem thêm
Chương trình mentoring
Chủ đề bất kỳ
Mentee là người đưa ra chủ đề buổi cố vấn...
Lời nhắn của mentor:
Định hướng nghề nghiệp trong ngành Mar-coms
Giới thiệu bản thân
Your partners and customers have multiple choices out there, as a brand management person, you have to do everything to growth your brand love.
Kinh nghiệm làm việc
-
Head of Branding
Be Group
Acting Head of Branding directly report to CEO of BeGroup:
-Brand performance: Online SOV, brand awareness, Top Of Mind, BUMO
-Brand Building: beFood launching + rebranding Be as a multiplatform services
-Market research: market drivers, market insight, way forward for product lines.
-Social Community development: Content Fanpage, Tiktok, Youtube, Group Community
Achievement:
-Top 1 Online SOV via social buzz (H1, 2022)
-Uplift 20% Brand Awereness, 5% TOM (Neilson BHC, H1, 2022)
-FB ER 3%, Group 10k member, Tiktok 30k follower, Youtube 20M views06/2021 - 09/2022 -
Brand & Coms Lead - Loyalty Project
One Mount
* Oct 2019 - Jun 2021: Brand & Coms Lead - Loyalty Project
- Develop and implement effective communication strategies that build customer loyalty programs, brand awareness, and customer satisfaction via domains (Fintech, New retail, Loyalty, Online2Offline, Financial Service)
- Work closely with other stakeholders internal and external to manage brand campaigns on social and media channels (PR online & Facebook, Instagram Zalo OA, Tiktok, Youtube, Linked-in, community).
- Directly create various content type: Facebook post, PR Article, Website Article, Radio Ads, Voice-off, App Push, Email Marketing, Video Script, Viral Clip Brief,...
- Social Media & Content: Responsible for managing and developing social media channels: Planning and strategy for content, PR, creative and guideline for brand. Fanpage ~700K followers, Organic reach ~7K/post.
- Communication: Join and propose some key branding campaigns, like: Super App, VinID Gift Card, Ra Mat Me Chong, Online Shopping, VinID Birthday, Scan&Go, Vinshop - Tech grocery,...
- Branding: apply Brand Key Model for VinID and adjust to meet OKRs.
- Community: collab with Digital team to build up, maintain and develop wide range types of group: Facebook group (Seller/ Deal Seeker), Zalo Group (Seller).
* Apr 2019 - Oct 2019: Creative Specialist
- Develop and implement effective communication strategies that build customer loyalty programs, brand awareness, and customer satisfaction via domains (Fintech, New retail, Loyalty, Online2Offline, Financial Service)
- Work closely with other stakeholders internal and external to manage brand campaigns on social and media channels (PR online & Facebook, Instagram Zalo OA, Tiktok, Youtube, Linked-in, community).
- Directly create various content type: Facebook post, PR Article, Website Article, Radio Ads, Voice-off, App Push, Email Marketing, Video Script, Viral Clip Brief,...04/2019 - 06/2021 -
Marketing Leader
Akulaku
Akulaku is the installment shopping application which active in 5 countries such as Indonesia, Philippine, Malaysia, India and Vietnam.
As a marketing manager who need to expand brand name and raise GMV for this platforms via traditional and digital marketing term.
- activation for target customer: Student and factory worker. 10% student in particular university register for incentive gift, then converted to credit applied credit 50%, 30-40% was approved.
- OOH advertising is really work for this kind of service. Placing over 50 POSM on 25 dormitories and campus university in HCMC.
- Building volunteer policy: over 100 volunteers (contribute 15% growth rate in acquiring user)
Digital content:
- Content direction on fanpage and instagram
- collaborating with Retail and Merchant team to optimize campaign or event effectively
- working with agency for optimizing ad: display ad, Facebook ads,...
- Working with creative idea and balance it with Brand target.01/2018 - 03/2019 -
Copywriter
Ogilvy Vietnam
-Strategic planing:
+ Get brief from account/client
+ Research all about information (context, objective, consumer insight, proposition)
+ Propose idea, message, execution plan
+ Pitch and present plan
+ Go details with team to execute jobs
-Creative:
from the strategic, make the creative brief and executive with designer and copywriter
+ Propose concept/idea for plan
+ Propose messages, viral clip, TVC, Key Visual, story board for campaigns
+ Shoot following and make sure it go well as plan set with client11/2017 - 11/2018 -
Loship
Marketing Specialist
Lozi is one of 5 the best startup of 2016 in Vietnam. It is an initial food platform where millennials and centennials (Born after 1980) review and look for street food on there. After 2 years operating, Lozi change to 2nd selling application (like mecari, letgo, craigslist,...) and reach #1 by install app users by 2017. As a growth hacker at Lozi, I reported directly all plan from CEO and optimize it to reach the best performance.
-Buiding and connecting communities with the brand (Fashion, Sneaker, Kpop, Pet Lover, Bookaholic, Otaku) via Marketing campaign online and event offline for 2 years.
-Managing and Executing marketing campaign
- Dealing and building idea with KOLs and production house to make promotion videos: increase more than 1 Million install app, cut down CPI 3 times.
- Planning and executing 9 events with budget up to 50,000 USD: workshop (For business-owner), community offline event (Food-lover, fashion,..)08/2015 - 10/2017
Quá trình học tập
-
Leeds Business School - Leeds Beckett University (UK)
MBA
MBA in Marketing Communications & Leadership
09/2022 - 12/2023 -
Saigon University
Bachelor’s Degree, Business Administration and Management, General
09/2011 - 09/2015
Tên giải thưởng
-
Raising Star
Issued by One Mount Group
01/2020 -
Top 1% student of the year (Sinh vien 5 tot)
Associated with Saigon University
05/2014 -
Employee of the year
Issued by Loship CEO
Kỹ năng & chứng chỉ
Public Speaking
Creative Writing
Public Relations
Certificate of completion - Subtainable Branding
IELTS
Thứ 5, 21-07-2022
Anh Đoàn sharing rất nhiệt tình và insightful với mình luôn, mình thắc mắc gì từ những cái nhỏ anh đều chia sẻ và còn tạo cho mình cảm giác rất thoải mái nữa. Thank you anh rất nhiều ạ <3
Thứ 2, 18-07-2022
I wish you will have a chance talking to him. He is calm, insightful and such a great advisor, with a strong background in Branding & Communication. He By approaching the "mentoring session" like a small talk, I have learned a lot, not only valuable industry insights but also from his diverse experience. Thank you Doan, for sharing with me.
Chủ nhật, 10-07-2022
Anh Đoàn chia sẻ vô cùng nhiệt tình, từ những vấn đề vô cùng học thuật cho tới những câu chuyện đời thường. Anh đã cho mình hiểu 1 workload và công việc hàng ngày của 1 Brand Manager thú vị tới như thế nào, để mình có thêm nhiều động lực theo đuổi ngành Marketing này. Buổi nói chuyện mình book 1h mà lố tới gần 2h luôn. Cảm ơn anh rất nhiều ạ!